EDITORIAL

Marketingul japonez al omului Federer


Marketingul japonez al omului Federer

Ion Teleanu | 2019-07-18 19:28

Spre surprinderea iubitorilor tenisului, s-a aflat, în luna iunie anul trecut, că marele jucător de tenis Roger Federer a semnat un contract cu firma de imbrăcăminte Uniqlo din Japonia, refuzând doi giganți din industria sportului, Nike și Adidas.

Ulterior, chiar și după ce s-au făcut publice detaliile contractului, printre care și faptul că Federer încasează anual 36 milioane de dolari, au existat o mulțime de sceptici și contestatari care puneau la îndoială eficiența înțelegerii, în special privind firma japoneză, dar menționau și faptul că jucătorul elvețian avea, la data semnării, 37 de ani. Când au semnat contractual, japonezii s-au bazat pe popularitatea imensă a lui Roger Federer, dar și pe faptul că acesta este un vector de imagine cu mare priză la public. Conform celor de la , contractul dintre Uniqlo și Federer se întinde pe 10 ani, așadar, până când Fedex, cum este alintat sportivul din Țara Cantoanelor, va împlini 47, iar suma despre care se vorbește este de vreo 300 milioane de dolari. „Colaborarea noastră este mai mult decât despre sport. Noi facem echipament pentru sportul de performanță la cel mai înalt nivel și credem că tehnologia noastră este potrivită oricărui atlet. Într-o zi, Roger Federer nu va mai juca tenis, dar nu se va retrage din viață”, a spus atunci John Jay, Global Creative Director Uniqlo.

Răspunsul elvețianului a fost unul uluitor și cu un mesaj fabulos: „Este un mare compliment pentru mine. Echipa mea, familia mea, toată lumea din jurul meu este foarte mândră, întrucât contează mai mult persoana decât jucătorul”. Feedback-ul acestei înțelegeri, dintre firma japoneză și Roger Federer, dar totodată și răspunsul pentru sceptici și contestatari, a venit în iunie anul acesta, tot prin intermediul presei, printr-o lecție incredibilă de marketing. Uniqlo UK, parte a firmei nipone, s-a gândit să facă o promoție. Inițial, termenul a fost de două săptămâni, dar o persoană din departamentul de Marketing al Uniqlo, încă neidentificată, a fost de părere să nu se anunțe oficial durata promoției. Ideea le-a plăcut șefilor, așa încât a fost promoție timp de două zile. Ulterior, s-a aflat că cel care a sugerat ca promoția să fie de doar două zile a fost un japonez stabilit la Londra, care a propus că promoția să înceapă în ziua când s-a anunțat că Federer este favoritul nr. 2 al celui mai prestigios turneu de tenis pe iarbă din lume, adică cel de la Wimbledon, și în ziua următoare anunțului. Promoția a început cu trei săptămani înaintea startului Wimbledon și rezultatele au fost uluitoare. Cei care iubesc tenisul și-au cumpărat o șepcuță inscriptionată RoGer, un tricou, un șort, manșete, pantaloni și bluze de trening cu numele celebrului elvețian. În prima zi s-a vândut cu 8% mai mult decât în perioada sinonimă a anului trecut, iar în cea de-a doua, cu 105% în plus. După două săptămani, Uniqlo a vândut cu 40 de procente mai mult decât în iunie 2018, dar, între timp, promoția s-a terminat, turneul de la Wimbledon s-a terminat, Federer a pierdut finala lui fața lui Novak Djokovic, însă vânzările se mențin pe același trend ascendent. Este fabuloasă această lecție de marketing predată de japonezii de la Uniqlo prin intermediul lui Federer, iar mesajul este foarte clar: au investit în omul Federer și nu neapărat în jucătorul de tenis Federer!



Parerea ta...

Doresc sa comentez



(Vezi versiunea pentru PC a articolului)

Vezi versiunea pentru PC
Ziarul Puterea - Cotidian national.

Cotidian national de dezvaluiri. Singurul ziar aparut in perioada de criza.