◀ SFATURI SI CURIOZITATI

Cum scapi de GREŢURI în timpul sarcinii

G.D. | 2019-05-15 13:49
Cum scapi de GREŢURI  în timpul sarcinii

Aproape că nu există sarcină fără grețuri matinale. Multe viitoare mămici se plâng de aceste simptome, în special în prima parte a sarcinii, când disconfortul se poate prelungi pe toată durata zilei.

Ela Crăciun dezbate acest subiect în prima sa carte, “9 luni fără griji”, ce va fi lansată pe 24 mai, povestind propria experiență și apelând la medicul său pentru a obține informațiile necesare.

„În general, aceste simptome apar începând cu săptămâna a 5-a și pentru multe mămici sunt primul semn al sarcinii. La toate cele trei sarcini am experimentat cu brio grețurile, dimineața, la prânz și seara. La Nicholas îmi era rău 24/24. Nu vomam, însă simțeam permanent un nod în gât și senzație de disconfort.

Obosisem fizic de la starea  pe care nu o puteam controla.

Multă vreme am mâncat numai pâine prăjită cu unt sau brânză, fructe și am băut apă și ceaiuri. Cele mai multe femei trec prin asta, iar starea generală e cauzată de cantitatea uriașă de hormoni care începe să circule în această perioadă prin corp. Acest dezechilibru hormonal este cel care duce, la început, la scăderea apetitului și apoi, așa cum vei vedea, la creșterea lui. Este o perioadă de incredibile transformări, care vin la pachet și cu aceste stări de greață și de vomă. Primele 16 săptămâni sunt mai grele din acest punct de vedere, pentru ca mai apoi să intri în normalitate.

Aș spune că, dacă totuși mănânci puțin, să încerci să variezi cât mai mult fructele, legumele, salatele și să eviți alimentele care nu aduc decât neplăceri, cum sunt cartofii, pâinea, dulciurile. Oricum, organismul cere atât cât are nevoie.

Asigură-te că mănânci cât mai des, pentru a evita scăderea nivelului de zahăr din organism. Nu aștepta până în momentul în care îți este foarte foame, pentru că s-ar putea să fie prea târziu. Încearcă să mănânci dimineața (pentru multe femei biscuiții simpli funcționează foarte bine) și să ai mereu la tine câteva gustări pentru a le intercala cu mesele principale (fructe, legume, biscuiți).

Asigură-te că bei zilnic suficientă apă, pentru că și deshidratarea poate da senzația de greață. Ar fi bine să încerci să consumi acei doi litri de apă pe zi despre care îți vorbește toată lumea, dar nu bea apă în timpul mesei. Evită și sucurile dulci carbogazoase și bineînțeles, alcoolul.

Soluții rapide care te scapă de greață:

– ghimbir (ceai, biscuiți)

– dropsuri de lămâie

– încearcă să mănânci carbohidrați ușor digerabili (pâine prăjită, cartofi)

– încearcă brățările împotriva răului de mașină

– deschide fereastra larg sau plimbă-te puțin în aer curat

– taie o lămâie (mirosul te poate ajuta să alungi senzația de greață)

Efectul placebo este cât se poate de real, așa că nu ar trebui să te gândești prea mult la stările de greață sau să le anticipezi, pentru că s-ar putea să le provoci pe bază de stres. Nu te teme dacă observi că ai slăbit în primul trimestru, nu este o problemă și copilul nu va fi afectat”, scrie Ela Crăciun în cartea sa, “9 luni fără griji”.




Comenteaza pe facebook




Comenteaza pe site


Random image


(Vezi versiunea pentru PC a articolului)

Vezi versiunea pentru PC

Ziarul Puterea - Cotidian national.

Cotidian national de dezvaluiri. Singurul ziar aparut in perioada de criza.