◀ ECONOMIE

Autoritatea de Reformă Feroviară, o instituție fantomă a Ministerului Transporturilor

Ion TELEANU | 2018-03-06 14:14
Autoritatea de Reformă Feroviară, o instituție fantomă a Ministerului Transporturilor

Pe 11 octombrie 2016, Guvernul Cioloş înființa în subordinea Ministerului Transporturilor, prin Ordonanța de Urgență nr.62/2016, o nouă entitate denumită Autoritatea de Reformă Feroviară (ARF), condusă de un președinte cu rang de secretar de stat.

Ulterior, pe 11 aprilie 2017, Ordonanța a devenit Legea nr.53/2017, aprobându-se ca numărul maxim de posturi să fie 79, iar “ştatul de funcții, atribuțiile și sarcinile din cadrul A.R.F. se aprobă prin decizie a Președintele A.R.F., în condițiile legii”. De atunci, adică de mai bine de un și ceva, nu știe nimeni ce se întâmplă la ARF cu excepția câtorva anunțuri de angajare, a unor de achiziții de bunuri și servicii și o ieșire televizată, demnă de cascadorii râsului, a șefului autorității. Adică, este o activitate off-line.  

Reformă feroviară de succes: mașină de 20.000 de euro şi deplasări externe

Inițial, în guvernarea tehnocrată, la șefia ARF a fost pus un profesor de geografie - Răzvan Dobre, dar, începând cu 2 martie 2017, autoritatea are în frunte un revizor - Marian Păun (FOTO), cunoscut în Ministerul Transporturilor sub numele de “Gigolo”, dar susţinut de un parlamentar PSD de Timiş din echipa Grindeanu. Practic, de un an de zile, ARF condusă de către “Gigolo” Păun se ocupă de “stabilirea și urmărirea procesului de implementare a măsurilor necesare pentru eficientizarea rețelei de transport feroviar public de călători pe o rețea feroviară, astfel cum acestea vor rezulta din strategia de eficientizare în domeniul rețelei feroviare, care va fi elaborată în acest sens”.

Adică, de “elaborarea și implementarea de programe necesare pentru eficientizarea și imbunătăţirea calităţii serviciilor publice prestate pentru transportul public pe calea ferată, inclusiv programe de eficientizare și restructurare destinate administratorului de infrastructură feroviară”, dar și de “achiziţionarea, potrivit prevederilor legale în vigoare, de material rulant, destinat predării către operatori, în condițiile art. 7, pentru prestarea serviciilor publice de transport feroviar public de călători pe bază de proceduri aprobate prin ordin al ministrului transporturilor, care se fundamentează pe criterii de transparenţă și eficienţă, care să asigure o piaţă competitivă în domeniul transportului feroviar public de călători”.

Pe hârtie totul este perfect, dar realitatate este jalnică. Singura activitate palpabilă la ARF în era Păun a constat în achiziționarea unui autoturism Suzuki cu circa 93.000 de lei, adică de vreo 20.000 de euro, și a unor bunuri cum ar fi scaune de birou de vreo 9.400 de lei și a unor computere de circa 1.200 de lei/bucata.

Timp berechet de tăiat frunză la câini pe bani publici

În schimb, din noiembrie 2017, autoritatea păstorită de “Gigolo” Păun se chinuie să organizeze licitație deschisă pentru achiziţionarea serviciului de consultanţă  privind “Studiul de sustenabilitate și eficientizare a rețelei feroviare din România”, dar abia pe 15 martie 2018 este termenul limită pentru primirea ofertelor.

Serviciul de consultanţă va avea ca rezultat analizarea din punct de vedere tehnic și economic a unui număr de 113 linii de cale ferată, și, atenție, durata acestui proiect finanțat din fonduri europene este de 1 an și 6 luni, iar criteriul de atribuire este cel mai bun raport calitate – preț. Potrivit ARF, la finalizarea acestui proiect, “consultantul va identifica și prezenta măsuri concrete de eficientizare a rețelei feroviare, măsuri care vor fi implementate de către Autoritatea pentru Reformă Feroviară și administratorul de infrastructură C.N.C.F.”CFR”S.A”. Adică, pe începutul lui 2020 vor ști oarecum cam cum ar trebui să eficientizăm calea ferată! Incredibil, dar adevărat!

Într-un cuvânt, timp berechet de tăiat frunză la câini pe bani publici. Însă, în tot această perioadă, președintele ARF va fi remunerat lunar cu 8.892 de lei, iar pentru deplasării interne și externe ale angajaților ARF s-a mai bugetat vreo 35.000 de lei. Practic, Autoritatea de Reformă Feroviară ar trebui să-și schimbe numele în Autoritatea de Ronțăit Fonduri!




Comenteaza pe facebook




Comenteaza pe site


ANONIM
06 Mar 2018

bubosul este indignat de altii Ei ce exemplu dau ?Ati pus o putoare dea voastra sa taie frunze la caini impreuna cu alti 78 deputori deale voastre Halal ! Ce guralivi sunteti cand e vorba de PSD dAR VOI SUNTETI DE 10 ORI MAI MARSAVI
MARCEL
11 Mar 2018

Un articol foarte pertinent si foarte bine documentat! Felicitari domnule Teleanu pentru munca pe care o faceti la ziar. Recent am citit diverse ziare de arhiva din perioada Vechiului Regat, si ma bucur sa vad ca adevaratele valori jurnalistice ale Romaniei nu au apus inca.
Random image


(Vezi versiunea pentru PC a articolului)

Vezi versiunea pentru PC

Ziarul Puterea - Cotidian national.

Cotidian national de dezvaluiri. Singurul ziar aparut in perioada de criza.